קרדיט תמונה: freepik

Data Analysis – מדוע זה אחד המקצועות הכי מבוקשים היום?

טיפול נכון במחשב ! חוסך כסף רב !

לא משנה באיזה תחום אנחנו עוסקים, שיווק ופרסום, מכירות, בנקאות, פיננסים וביטוח, יעוץ עסקי, מודיעין וריגול, ספורט, הרי שכל אחד מהם ותחומים רבים אחרים מבוסס על דבר אחד כיום – נתונים. מספרים וסטטיסטיקות, המבססות עובדות. כך אנחנו יכולים לקבל החלטות ולייצר פעולות אשר יניבו תוצאות טובות יותר. במקום להשתמש בניחושים או מזל, אנחנו משתמשים בדבר אמיתי שעומד לרשותנו, נתונים מבוססים.

לשם כך אנחנו צריכים שני דברים. ראשית, אנחנו צריכים לייצר DATA. קרי בסיס נתונים גדול, רחב ומגוון, על בסיסו נוכל לעבוד, להפיק את הנתונים שאנחנו רוצים. שנית, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לנתח את הנתונים בצורה נכונה ואמיתית.

לשם כך עלינו ללמוד Data Analysis. מדובר באחד המקצועות הכי חשובים היום. אנחנו יכולים לראות ביקוש נרחב למנתחי מידע, כאשר במקרים רבים מדובר על שכירים המועסקים על ידי בית העסק, ובמקרים אחרים, מדובר על חברות חיצוניות שמספקות את השירות או פרילנסרים שמבצעים את העבודה על פי הזמנה.

לפני שנסביר מה זה Data Analysis ואיך לומדים את זה, חשוב לציין, לא רק שיש חשיבות היום לאנשי מקצוע, יש גם חשיבות למערכות אשר מייצרות את המידע, מאחסנות אותו ועוזרות לנתח אותו. באופן טבעי זה אומר שיש גם ביקוש רב למי שמפתח מערכות כאלו אשר משרתות עסקים וארגונים בסדרי גודל שונים.

מה זה Data Analysis ומה התפקיד שלו?

בשביל להבין מה זה Data Analysis, נציג את התמונה הבאה: נניח ואנחנו עובדים בתחום מסוים ומצליחים לצבור הרבה מאוד מידע שיכול לשרת את העסק בו אנחנו מועסקים. אם אנחנו באמת רוצים להשתמש במידע כפי שאנחנו רוצים וכפי שהעסק מצפה שנעשה, אין זה מספיק רק לצבור ולאגור מידע, צריך גם לדעת איך לנתח, לפלח, לאפיין ולקטלג אותו. רק כך תהיה תועלת במידע.

זה תפקידו של Data Analysis. הוא מקבל את המידע הגולמי ומתחיל לעבד אותו, כך שיהיה ניתן להשתמש בו באופן אמיתי. המידע הגולמי לא יכול לשרת את בית העסק. מדובר על כמויות גדולות של מידע שחלקו בוודאי איננו בר שימוש, שאר המידע צריך לעבור תהליכי אפיון וקטלוג בשביל לדעת לאן הוא שייך וכיצד אפשר להשתמש בו. יש חשיבות רבה ליכולות ולמקצועיות של Data Analysis לעשות זאת.

איך לומדים את התחום?

בשביל להיות Data Analysis, צריך ללמוד את התחום במסגרת קורס מקצועי. מאחר וקיים ביקוש נרחב לאנשי מקצוע, אזי שאנחנו יכולים למצוא גם לא מעט קורסים שמתעסקים בתחום ומציעים לנו אפשרות ללמוד על מערכות מידע שונות, שיטות וטכניקות לעבודה עם כמויות גדולות של נתונים, כתיבת פרמטרים בצורה נכונה לאפיון ולקטלוג ועוד.

חשוב מאוד להירשם לקורס המועבר על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון מעשי ותיאורטי נרחב בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

פורטל המחשבים של ישראל
פורטל המחשבים של ישראל

פורטל המיחשוב הוקמה כדי לתת לכם הגולשים את ההזדמנות להתעדכן מידי יום.

כמו שכולנו כבר יודעים תחום המחשוב ומוצרי החשמל משתנה מיום ליום וחייב להיות עם יד על הדופק ולהתעדכן כל הזמן , בשביל זה הקמנו אתר עם טובי הכותבים שיביאו אליכם את התכנים הכי רלוונטיים , מעניינים ובעלי ערך.
אנחנו נמשיך להביא את העולם המחשוב לכל אחד ואחת מכם עד הבית.

Share this post

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email